Se on tänään. Mamma sanoo että nyt vaan tulee valosampaa. Ens tiistaina me päästään ekaa kertaa tänä keväänä harkkoihin sellaseen koirakouluun. Tai mä pääsen. Matte sanoo että mun pitää vielä vähän opetella menemään toisten poikien ohi, varsinkin kun Fatou on mukana. Se sanoo ettei mun yhtään tartte puolustaa Fatoua eikä Matteakaan, että se hoitaa kyllä sen homman. Mutta en mä oikein usko sen kykyihin. Matte sanoo ettei me voida mennä agilitytreeneihin ennenkuin mä oon oppinut pari perusasiaa. No osaanhan mä ne, mut ne on ihan tyhmiä sääntöjä mun mielestä! Sitäpaitsi kaikkien muiden kundien on parasta oppia että se oon mä joka oon tän saaren kingi!

Matte on siivonnut kellaria pari päivää, ja me ollaan Fatoun kanssa saatu olla mukana. Vitsi siellä on aarteita! Mä oon syöny ainakin viis hämähäkkiä, ja yhden alumiinisen piirakkavuoan ja yhden Nalle Puhin silmät. Fatou on syöny vaan pari arkkia talouspaperia. Mä löysin kaksi säkillistä vanhoja pehmoleluja, ja Matte jo lupas että mä voin saada jonkun, mutta kaikki ihmislapset rupes huutamaan ei-ei-ei. En mä sit saanu, ne kuulemma säästetään joillekin lapsenlapsille. Höh. En mä ees saa pitää ite niitä nalleja jotka Matte on tuonu kirpparilta - aina joku ihmislapsi ottaa ne ja sanoo että ne on liian söpöjä syötäviks. Matte sais tuoda vähän rumempia leluja!

Meillä on kanssa käyny jotain sellasia työmiehiä jotka alkaa rakentamaan saunaa sinne kellariin. Mä en oo yhtään saanu olla mukana rakennushommissa, Matte on laittanut mut ja Fatoun keittiöön odottamaan. Se sanoo ettei ne sedät voi keskittyä hommiin kun yks koira haluu istua pään päällä ja toinen tunkee haalarin taskuun. Me haluttais niin olla hantlankareina!