Viime yönä Matte tuli kotiin, se oli ollut koko päivän poissa. Jossain Karlstadissa asti. Se tuli kotiin sellasen pienen nyytin kanssa. Se on sileäkarvainen ja mustavalkoinen ja sen nimi on Doris. Siis Doris! Aikooko se Doris jäädä meille?! Mä en ymmärrä mitään.

Se nafsailee mua suupielistä ja ottaa mun lelut. Se nuolee munkin ruokakupin ja juo vettä mun ja Fatoun kupista. Se saa ruokaa useammin kuin me, ja se sai nukkua Matten ja Hussen huoneessa! Se oli kyllä epistä, mutta Matte sanoo että se oli vaan siks ettei me ekana yönä ois säikäytetty sitä hengiltä. Siis täh?! Kaiken muun lisäks se pissaa joka paikkaan eikä kukaan sano mitään.

Fatou laitto Doriksen heti ojennukseen, ja mä ajattelin tietysti että kenttä on vapaa! Mutta Matte sanokin että sen Doriksen kanssa pitää leikkiä va-ro-vas-ti. Ai varovasti! Ja nyt se änkee mukaan mökille! Mä sanon vaan... että se oon kyllä mä joka on Matten gullegris! Eikä mikään Doris!