Voi olla että Matte on vähän laimentanut sen käsitystä siitä, miten kultakimpale mä oon. Me oltiin nimittäin agilityharkoissa, ja mulla oli vähän pää sekasin kun se oli kesken Fatoun juoksun ja mä olisin vaan halunnut humhummata Fatoun kanssa koko ajan. Mua ei vähääkään kiinnostanut koko agility ja olisin vaan juossut autolle... Päätin sitten kuitenkin hypätä pari estettä ja vedin sitten tunnelinkin ja sieltä ulos tultua näin yhden mustan puudelin vähän matkan päässä. Juoksin sitten sinne, ja sehän säikähti ja sen mamma vielä enemmän! Meikäläinen innostui ja ajattelin sen kanssa vähän leikkiä, mutta se oli ihan mamero. Niin että mun pitä ottaa sitä vähän niskavilloista. Siitä kehkeytyi hirvee shou ja Matte oli vihanen ja sen puudelin mamma oli ihan poissa tolaltaan ja sen puudelin pikkumamma itki ja Matte sano mulle että nyt tuli porttari treeneihin. No ei tullu, mutta Matte oli vähän jäyhänä sen jälkeen. Se sano ettei se enää kehtaa mun kanssa mennä koko kentälle. No, kehtaahan se, mutta se on tosi pahoillaan sen säikähtäneen puudelin puolesta. Onneksi siellä oli samaan aikaan toinen parson-poika, Milton, joka on tosi säysee herrasmies, niin että se sai sitten paikkailla parsonien mainetta sille puudelille. Matte sano että sitä ottaa päähän koska me ollaan Fatoun kanssa molemmat kunnostauduttu vähän kyseenalaisesti just näiden puudelien suhteen, ja vieläpä agilityharkoissa... Se on ehdottomasti kieltänyt meitä tartuttamasta tätä juttua Dorikseen joka on vielä vauva.

Toinenkin juttu on tapahtunut mistä Matte ei kauheesti välitä. Meidän uusi naapuri mökillä on nimittäin rakentamassa uutta laituria joka on kamalan korkea ja iso, ja mun on ihan pakosti käytävä haukkumassa se laiturintekele ja niiden traktori kanssa siinä samalla ainakin pari kertaa päivässä. Mä meen kyllä heti takas kotiin kun Matte viheltää, mutta se väittää etten mä ollenkaan sais mennä sinne naapuriin, en edes yhtä kertaa ilman lupaa. Muuten mä joudun olemaan kiinni narussa kaikki päivät. Niinkuin muuten jouduinkin yks päivä kun en millään malttanut pysyä pois sieltä traktorin vierestä. Mua vähän otti päähän niin että purin ne Maten remmiviritykset tuhannen päreiksi. Matte on vähän turhautunut ja sanoo toivovansa että mä unohdan sen laiturin ja traktorin talven aikana, muuten hukka perii ens kesänä.

Fatou on muuten vissiinkin paksuna. Tarkottaa että meikäläisestä tulee isä! Voi tullakin, kävin silmälääkärissä ja polvilääkärissä ja oon kuulemma ihan priimaa tavaraa. Mä oon kyllä mielestäni pikkasen nuori isäksi, mutta Fatou sanoo että se viis veisaa aionko mä osallistua perheen hoitamiseen. Kyllä mä oon luvannut niiden pentujen kanssa vähän leikkiä sitten kun ne on niin isoja että niiden kanssa voi leikkiä. Mutta täytyy sanoa että se niiden vauvojen puuhaaminen oli aika hauskaa puuhaa. Matte on vähän huolissaan siitä että meenkö mä nyt ihan sekasin jokaisesta ohimenevästä juoksunartusta..? En tiiä vielä, mutta aika vekkuleitahan ne on.

Nyt meen vielä vähäksi aikaa lomailemaan ja haukkumaan laitureita ja traktoreita, mutta palajan sitten ja kerron taas kuulumisia. Moikka!