Oho, kylläpäs taas aika vierähti nopeasti! Matte on ollut töissä ja poissa kotoa ihan kamalan kauan - tämä saari jolla me asutaan esittäytyi tuolla Helsingissä sellasilla maakuntapäivillä ja Matte oli siellä töissä. Me oltiin Fatoun kanssa sillä aikaa täällä kotona tyttöjen kanssa. Ja tuli toi vanhin ihmispoikakin kotiin siksi aikaa että piti bileet - me ei oikeen Fatoun kanssa tykätty siitä, se ei oo kivaa kun talo on täynnä ihan vieraita ihmisiä jotka juhlii yökaudet. Me karattiinkin Fatoun kanssa silloin mutta ei olla kerrottu ihan kaikkea Matelle - se on aika vihanen jo valmiiks niiden bileiden takia. Niin että mä luulen ettei me kerrota sille ihan kaikkea.

Mutta viime yönä kun Matte tuli kotiin me oltiin Fatoun kanssa ihan yli-onnellisia! Me pussattiin Mattea niin paljon että sen oli jo vaikeeta hengittää. Ja tänään me ollaan vaan heiluteltu häntää aina kun Matte on edes vähän katsonut meihin päin! Se on niin ihana, meidän Matte!

Huomenna on Matten viimenen työpäivä ennen kesälomaa. Illalla me päästään jo mökille! Oi autuutta! Me saadaan juoksennella vapaina päivät pitkät, nuuhkia kaikenlaisia jälkiä metsässä ja uida ja lekotella auringossa tai lämmitellä takkatulen ääressä... Mä oon nyt jo ihan onnellinen siitä. Alvar, joka on kuusi vuotta, on kanssa ihan onnellinen. Se sanoi tänään että kesä on sen paras kuukausi. Mä oon ihan samaa mieltä!

Mä toivotan kaikille koirakavereille ja niiden ihmisille Oikein Hyvää Kesää. Aurinkoisia päiviä ja juuri sellasia lomatunnelmia mistä ne on unelmoineet. Ei voi muuta kuin todeta niinkuin Matti - että elämä on ihmisen (ja koiran) parasta aikaa!